Friday 3 February 2012

life is fair

Assalammualaikum kawan-kawan ^^ Sihat?

Sebenarnya aku tak tahu nak tulis ape..huuu Idea. Out. :) Tak pe senyum adalah sedekah kan? haha. Sekarang ni dah la bosan. Nak tidur petang takut susah tidur plak malam ni. Nak tulis buku log, malas.. hoho. Nak siapkan report, lagi la malas. hahaha. Apa yang aku rajin pun, aku sendiri pun tak tahu. Entah kawan-kawan yang lain, dah settle kot report, aku? on the way, penyelia JPPH tanya, "report macam mana?" haha aku just jawab "otw" insyaAllah. Siapnya.. Bila mood rajin datang, siap la tu..Meraban dah aku ni :p korang pun tak tolong hentikan.-.-

Tak pelah,aku teruskan kepada point atau tujuan aku yang paling utama. Yang meraban tue hanya pembuka bicara only. heee.=,= kehidupan yang Allah berikan memang-memang adil. First memang la dugaan bertimpa-timpa dan ia amat berat untuk dipikul tapi yakin la, Allah itu sentiasa bersama kita. Dia nak kita merintih dan menangis di hadapanNya. Itu la tujuan Dia menurunkan dugaan buat kita. Redha okey. :)

And to my lovely friend, Ainis Salwani... Sama tak ngan nama aku? haha.. Aku Anis tapi die Ainis. Kesian. Lecturer kami asyik keliru je..:P Kami duduk sebelah-sebelah plak tue. Lagi pening mereka-mereka | STOP | dah habis, bukan tue yang aku nak cerita hee... Bagi aku, dugaan yang Ainis pikul ni lagi berat. Kalau la aku ditempat Ainis..surrender. Aku pun tak tahu macam mana. Tapi ada hikmahnya kan?.. Sekarang pun aku dah tengok die makin happy. Mungkin. Aku tak tahu dalam hatinya macam mana tapi keyakinan ku kuat menyatakan semakin hari dia semakin kuat. Alhamdullilah. Pelajarannya semakin terserlah. Kami naik pentas sama-sama nanti. | Kejayaan | :) Alhamdulillah pemberian Allah lagi ^___________^

Aku harap naik semester lima ni tiada lagi air mata yang keluar dari kolam kecil itu kerana kedukaan yang dirasainya. Cukup la semester tiga dan empat dia menderita. Aku sebagai seorang kawan hanya mampu berdoa dan terus berdoa. | maaf | kerana aku kurang idea untuk membangkitkan semangat kau semula ketika saat-saat kau tersungkur tapi percaya la aku sentiasa ada dibelakang kau, Ainis :') Sekarang kau kena kuat untuk hadapi masa-masa akan datang. Korang berdua memang tak salah. Keadaan yang buat korang tersepit.


Yakin la dengan bisikan hati sendiri setelah bertawakal kepadaNya. Tiada apa yang boleh kita harapkan melainkan petunjuk daripadaNya Ainis. Terima kasih atas kesabaran dan kecekalan anda melalui saat-saat getir ini. Lumrah sebuah kehidupan kan. Jika diuji barula cabaran namanya. :)



# Be the best woman#

2 comments:

  1. trima ksih Anis.....kte try...try kuat....npe la kte jdi grl yg lmah...kte nk kmu...dsisi kte...kte xkuat anis nk hdpi srang2......

    ReplyDelete
  2. sama-sama ainis :) life must go on... insyaAllah. sy akn di sisi kamu :)

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah blog antara aku dan kau. Jumpa lagi :)